GSC Game World та 4A Games — дві видатні студії, які стали символами української відеоігрової індустрії. Їхні проекти здобули міжнародне визнання і внесли величезний внесок у розвиток ігрової культури, не тільки в Україні, а й у всьому світі.
GSC Game World

Українська приватна компанія, розробник комп’ютерних ігор, відома зокрема іграми серій «Козаки» та S.T.A.L.K.E.R. Заснована в 1995 році Сергієм Григоровичем, який є її керівником. Місце розташування компанії — Київ. У 2002 році компанія стала також і видавництвом — GSC World Publishing.
Основні досягнення:
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (2007) — ця гра стала етапом нового напрямку в жанрі шутерів з елементами відкритого світу і RPG. Гравці досліджують Чорнобильську зону відчуження, де зіштовхуються з аномаліями, мутантами і іншими небезпеками. Унікальна атмосфера постапокаліптичного світу, поєднана з відкритим світом і нелінійним сюжетом, зробила гру культовою. S.T.A.L.K.E.R. встановила нові стандарти для відкритих світів і виживання.
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky (2008) — приквел до Shadow of Chernobyl, який розширив всесвіт гри, додавши нові фракції та механіки. Хоча ця гра отримала неоднозначні відгуки, вона однаково здобула популярність завдяки нововведенням і атмосфері.
- S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat (2009) — третя частина, яка покращила багато аспектів попередніх ігор, зокрема графіку, механіку та штучний інтелект, і стала однією з найбільш популярних частин серії.
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl — багато очікувань від нового проєкту, що має стати великим кроком вперед для серії. Гра продовжить розвивати історію Чорнобильської зони і обіцяє ще більший відкритий світ, нові механіки та покращену графіку.

Важливі особливості:
- Глибока атмосфера: Один з головних аспектів, який характеризує всі ігри S.T.A.L.K.E.R. — це незабутня атмосфера. Гравці занурюються в реалістичний, жорстокий і часто страшний світ постапокаліптичної України, де кожне рішення може мати серйозні наслідки.
- Механіка виживання: Всі ігри серії мають елементи виживання, включаючи збір ресурсів, боротьбу з мутантами і іншими ворогами, а також дослідження аномальних зон.
4A Games

Українсько-мальтійський розробник відеоігор зі штаб-квартирою у Слімі, Мальта. Компанію було засновано у Києві, Україна, у 2006 році трьома колишніми співробітниками GSC Game World. 2014 року компанія перенесла свій головний офіс на Мальту, при цьому київський офіс було збережено як підстудію. У серпні 2020 року компанія в рамках $45 млн угоди була придбана шведським холдинговим гігантом Embracer Group і увійшла до їхньої оперативної групи Saber Interactive.
Основні досягнення:
- Metro 2033 (2010) — перша гра, заснована на однойменному романі Дмитра Глуховського. Вона стала культовою завдяки поєднанню шутера з елементами виживання та глибоким сюжетним наративом. Гравці керують Артемом, який подорожує підземними тунелями московського метрополітену в постапокаліптичному світі, де людство бореться за виживання. Гра відзначалась чудовою атмосферою, деталями і відмінною графікою для свого часу.
- Metro: Last Light (2013) — продовження Metro 2033, яке покращило графіку, механіку та сюжет. Гра ще більше заглибилася в психологічні аспекти життя людей у підземеллі, а також дала більше свободи в геймплеї, зокрема з різними підходами до виконання місій.

Важливі особливості:
- Глибокий сюжет: Ігри серії Metro виділяються своєю глибокою історією, яка зосереджена на виживанні людства після ядерної катастрофи. Вони поєднують постапокаліптичний світ із сильним емоційним підґрунтям, де кожен персонаж має свою мотивацію і боротьбу за життя.
- Реалістичність і атмосфера: Metro відома своєю неймовірною атмосферою, що поєднує темряву, тісні підземелля, а також небезпечні зовнішні світи, наповнені мутантами. Графіка, звукове оформлення і механіка гри здатні повністю занурити в цю темну реальність.
Спільні риси GSC Game World і 4A Games:
- Постапокаліптичні світи: Обидві студії створюють ігри в постапокаліптичних всесвітах, де людство знаходиться на межі виживання, і кожен день — це боротьба за ресурси.
- Глибока атмосфера і світобудова: Як S.T.A.L.K.E.R., так і Metro здатні поглинути гравця в свої унікальні всесвіти, де навіть незначні деталі важливі для загального сприйняття світу.
- Реалістичні механіки виживання: Обидві студії використовують елементи виживання, такі як обмежені ресурси, мутанти, а також необхідність ухвалювати важливі рішення для прогресу в грі.
GSC Game World і 4A Games — це дві українські студії, які за допомогою своїх інноваційних підходів і глибоких сюжетів змогли здобути популярність у всьому світі. Вони створили деякі з найвідоміших ігор, які не тільки запам’яталися фанатам, а й стали впливовими для цілих поколінь геймерів.